Wst?p
Infolinia API umo?liwia wykonywanie zapytania do serwera WEB z
zebranymi danymi, który w odpowiedzi odpowiednio przekierowuje dane
po??czenie. Wywo?anie tego zapytania do serwera nast?puje po odtworzeniu
zapowiedzi i zebraniu cyfr DTMF.
Wymagania
- Serwery i centrale obs?uguj?ce us?ug? Infolinia API:
- MAC-6400 od wersji 4.11
- CCT-1668 od wersji 5.11 (tylko nowe sterowniki CCT2CPU)
- CXS-0424 od wersji 4.11
- Do powo?ania w konfiguracji Infolinii API wymagana jest licencja na infolinie (zwyk?e)
Mo?liwo?ci
Us?uga Infolinia API jest bardzo elastyczna i jej mo?liwo?ci zale?? g?ownie od twórcy aplikacji umieszczonej na serwerze WEB.
Na podstawie przesy?anych danych mo?na:
- sprawdzi? poziom infolinii na podstawie przesy?anego komentarza (Comment)
- zweryfikowa? osob? dzwoni?c? na podstawie numeru (Calling)
- przeanalizowa? odczytane cyfry DTMF (Digits i Timeout)
- sprawdzi? cel dzwoni?cego na podstawie numeru wybranego (Called)
- odczyta? zapami?tane w?asne dane w polu u?ytkownika (UserTag)
i wykona? jedn? z akcji:
- przekierowa? na dowolny numer katalogowy (Dial)
- przekierowa? na abonenta, grup?, itp.. (Action)
- po??czenie roz??czy? (Action)
- przej?? do kolejnego etapu infolinii (Action)
- odtworzy? zapowied? (Action)
- zmieni? komentarz osoby dzwoni?cej (Display)
- oczekiwa? na dalsze cyfry DTMF (Wait)
- nada? po??czeniu w?asny identyfikator (UserTag)
- zapami?ta? dowolne w?asne dane dla danego po??czenia w polu (UserTag)
Pole u?ytkownika UserTag zostaje przekazane do abonenta, na którego po??czenie zosta?o skierowane poprzez ramk? UTAG w protokole CTIP.
Konfiguracja
Konfiguracji us?ugi Infolinia API dokonuje si? za pomoc? programu ConfigMAN i nale?? do niej ustawienia:
- standardowe:
- komentarz przekazywany w zapytaniu
- zapowiedzi:
- numer zapowiedzi
- czas do wybrania pierwszej cyfry DTMF
- ilo?? powtórze? zapowiedzi
- zbierania cyfr:
- ilo?? cyfr zgromadzonych w buforze, po której nast?pi wys?anie zapytania do serwera
- maksymalny czas oczekiwania na kolejn? cyfr? DTMF
- zezwolenie na zako?czenie wprowadzania przez #
- serwera WEB:
- maksymalny czas oczekiwania na odpowied? serwera
- adres serwera (z obs?ug? protokó?u http)
- reakcji serwera:
- akcje 1..9
- gdy serwer WEB nie odpowiada
- akcji w przypadku wywo?ywania ko?cowego
- gdy zaj?ty abonent lub grupa
- gdy abonent lub grupa nie odpowiada
Zasada dzia?ania
Do zintegrowania infolinii w centrali z funkcj? u?ytkownika wymagane
jest napisanie w?asnej aplikacji na serwerze WEB np. w j?zyku PHP.
Mechanizm opiera si? o wysy?anie protoko?em HTTP zapytania POST zaraz po
odtworzeniu infolinii i zebraniu cyfr DTMF (zebranie zadeklarowanej
ilo?ci cyfr lub mini?cie okre?lonego czasu). Zapytanie zawiera odebrane
cyfry DTMF oraz dodatkowe informacje o po??czeniu takie jak: informacja o
inicjatorze po??czenia, numerze wybranym itp. Serwer WEB na podstawie
otrzymanych informacji przekazuje do centrali odpowied? XML.
Infolinia
Przyk?ad dzia?ania w centrali zwyk?ej infolinii.
Infolinia API
W odró?nieniu od normalnej infolinii zgromadzone dane przekazywane s?
do Serwera WEB i tam podejmowana jest decyzja o dalszym kierowaniu
po??czenia.
Przyk?adowa infolinia API jest dost?pna pod numerem 22-590-6451
Identyfikator | PIN |
0001 | 1234 |
0002 | 2345 |
0003 | 3456 |
Infolinia potrafi rozpoznac klienta po numerze telefonu, wtedy to klient jest proszony jedynie o podanie PIN-u.
Infolinię API można wykorzystać do rozbudowania książki telefonicznej centrali.
Można także na podstawie CLIA-a abonenta wywołujacego zezwolic bądź nie, na wybieranie określonych numerów wewnetrznych.
Wi?cej informacji o APi pod nr telefonu 22-590-6455.
Darmowy hosting zapewnia PRV.PL